Klubbmästerskap

Klubben arrangerar varje år klubbmästerskap i Bruks, Lydnad och Rallylydnad. Reglerna för hur man kan erövra KM-pokalen skiljer sig lite mellan grenarna och ibland kan reglerna komma att ändras beroende på vilka tävlingar klubben arrangerar.
Nedan uppdaterar vi årets KM-upplägg för varje gren och år.

KM i Bruks 2023

För att delta klubbmästerskap i bruks gäller följande tävlingar som klubben arrangerar:

(Datum fastställs efter årsmötet)
- Tävling i lägre- samt högre klass spår.

Elitklass bruks samt alla som tävlar en gren som klubben själv ej arrangerar får välja vilken tävling man vill ha som KM-tävling, anmälan skall inlämnas till Robert Philipssen eller Kicki Söderqvist (tävlingssektorn) senast dagen innan deltagande.

KM i Tävlingslydnad 2023

För att delta klubbmästerskap i tävlingslydnad gäller följande tävlingar som klubben arrangerar:

(Datum fastställs efter årsmötet)
- Startklass - Klass 3

Vandringspriser

Förutom klubbmästar-titlarna har Säffle Brukshundklubb och några vandringspriser:
Året Lydnadshund, Årets Brukshund, Årets Utställningshund, Hoss Cup & Tuppens Pris.

Priserna delas årligen ut i samband med årsmötet, och för att erhålla dessa priser krävs det av varje enskilt klubbekipage att själva skicka in sina tävlingsresultat. Klicka här för att komma till "formuläret".

Inkomna resultat är alltså med och tampas om priserna.

Hoss Cup

Detta är ett vandringspris som erövras av det klubbekipage som är först under året med att bli uppflyttade från Appellklass till Lägre klass inom spår, sök eller rapport.
Priset delas årligen ut i samband med vårt årsmöte.

Tuppens Pris

Detta är ett vandringspris som tilldelas det ekipage som gjort flest starter i bruks under året.
Priset delas årligen ut i samband med vårt årsmöte.

Årets lydnads/rally/bruks/utställningshund

Dessa vandringspris tilldelas de hundar med bäst/flest bäst resultat på tävlingar under hela året.