Klubbens Nyheter

Några nya sponsorer är presenterade på vår sponsorsidan.
Dessutom är det TÄVLING till helgen! Rallylydnad på söndag.

Träningstävling, Rallylydnad 2020-08-04.

Ett samarbete mellan Säffle BK och Åmåls BHK.

Ta chansen att träna dig och din hund under tävlingsmässiga former för att slipa på er tävlingsform inför kommande tävlingar. Banvandring, färdiga startlistor och du blir inkallad på banan likt officiella tävlingar. Din runda kommer inte att bli bedömd av domare men vi hjälps åt att titta på varandra och se vad som gått riktigt bra och vad som har förbättringspotential.

Tips: ta tillfället i akt och be övriga tävlande om hjälp med eventuella störningar ni behöver träna extra på!

Vi hoppas på att kunna erbjuda medlemmar i Säffle och Åmål BHK flera tillfällen med träningstävlingar under hösten. Första tillfället genomförs:

Tisdag 4/8 på Säffle BHK Samling och banvandring 18:00

Denna kväll erbjuder vi två banor: fortsättningsklass samt mästarklass

För er som ännu inte kvalificerat till dessa klasser är det okej att anmäla om man ändå vill träningstävla. Fortsättningsbanan kan då genomföras med kopplad hund för nybörjarklass-ekipage (du väljer själv om du vill hoppa över en del av momenten i banan) och mästarklassbanan kan genomföras för ekipage i avancerad klass som även de kan hoppa över moment om de vill.

Vi vänder oss i första hand till medlemmar från Säffle och Åmål BHK.

Begränsat antal platser!

Anmälan till safflebkrally.lydnad@gmail.com senast 31/7 Ange ditt och hundens namn samt vilken klass ni vill anmäla till Avgift: 40:-/ekipage som betalas på plats
Enklare fika finns till försäljning!

Tänk på att hålla avstånd till övriga tävlande och funktionärer
(vid upprop, banvandringar och toaletter mm) och för övrigt följa råden från SBK centralt och Folkhälsomyndigheten.

Varmt Välkomna!

Träningstävling 200804.pdf

Utbilda dig till figurant!

Vill du veta mer om hundars mentalitet? Genom en figurantutbildning får du lära dig allt från planering, till att figurera som spöke eller hur man leker med hunden under en mentalbeskrivning. Säffle Brukshundklubb planerar att starta en utbildning till figurant efter jul.

Intresserad?

För mer information, kontakta Leif Karlsson på telefon: 0707311871